Talouspäällikön virka

Pudasjärven seurakunnassa on avoinna talouspäällikön virka 1.7.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan. Viran kelpoisuusehtona on yliopistossa suoritettu virkaan soveltuva tutkinto tai vähintään tradenomi (AMK) tai aiempi vastaava opistoasteen kaupallinen tutkinto. Lisäksi edellytetään riittävää perehtyneisyyttä seurakunnan tai muun julkisyhteisön talouteen ja hallintoon. Valittavalta edellytetään suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa.

Talouspäällikön pääasiallisiin tehtäviin kuuluvat

• seurakunnan talouden ja siihen liittyvän hallinnon johtaminen ja kehittäminen.
  • talousarvion ja tilinpäätöksen valmistelusta vastaaminen
  • taloussuunnittelusta, raportoinnista, kustannuslaskennasta sekä taloudellisten ja oikeudellisten etujen valvonnasta vastaaminen
  • omaisuudenhoidon valmistelusta vastaaminen
  • Henkilöstöhallinnon hoidosta vastaaminen, palkka-asiamiehen tehtävät
  • taloustoimen, hautausmaa- ja kiinteistötoimen hallinto sekä näiden työntekijöiden esimiehenä toimiminen
  • hallinnon ohjesäännön mukaiset vastuut viranhaltijapäätöksistä
  • Valmistelu-, esittely- ja toimeenpanotehtävät hallintoelimissä
  • tietohallinnosta, tietosuojasta ja sen kehittämisestä vastaaminen
  • isännöitsijä- ja rakennuttajatehtävistä vastaaminen

Arvostamme hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.

Viran palkkaus määritellään Kirkon ylimmän johdon palkkausjärjestelmän J 20 –hinnoitteluryhmän mukaisesti, kokonaispalkka 4261,76 euroa. Virkaan valitun tulee olla Suomen ev. lut. kirkon jäsen, ja esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus. Virantäytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa.

Pudasjärven seurakunnan kirkkoneuvostolle osoitetut hakemukset tulee lähettää 21.5.2024 klo 15 mennessä sähköpostitse osoitteeseen pudasjarvi.srk@evl.fi  tai postitse osoitteeseen Pudasjärven seurakunta, Varsitie 12, 93100 PUDASJÄRVI. Hakijoita pyydetään varautumaan haastatteluun keskiviikkona 22.5.2024. Lisätietoja antaa kirkkoherra Timo Liikanen p. 0408207223 tai timo.liikanen@evl.fi.